Розділи сайта
Підготовка дітей до школи

 Поради від учителів початкових класів

(Федорової Наталії Юріївни,

Скирди Олени Григорівни,

Корніюк Лілії Леонідівни,

Тараненко Оксани Петрівни)

«Незабаром до школи. Що знадобиться?»

Шкільна форма

·     Форма у різних школах різниться, але найчастіше для хлопчиків - це піджак (чорного кольору), брюки (чорного кольору), сорочка чи гольф (білого кольору або світлих відтінків), краватка чи метелик, а для дівчаток - піджак (чорного кольору), сарафан чи спідниця (чорного кольору), блуза чи гольф (білого кольору або світлих відтінків), брюки (чорного кольору) на зимовий період. Не забудьте, що у вересні та травні бувають спекотні дні, тому придбайте для малюка сорочку  чи блузу із коротким рукавом. Зверніть увагу не тільки на красу, а й на зручність моделі, яку дитина тричі на тиждень зніматиме й одягатиме без допомоги дорослих (Чому тричі? А тому, що саме стільки уроків фізичної культури на тиждень у більшості шкіл). Бажано з внутрішнього боку підписати піджак, брюки, спідницю тощо (Адже дуже часто, особливо після уроків фізичної культури, учні міняються речами, звісно ненавмисно).

     Не забудьте про змінне взуття, воно відрізнятиметься від того, до якого дитина звикла в дитячому садочку. Воно має бути зі зручною, краще гнучкою і неслизькою підошвою, а також із фіксованою п'яткою, щоб нога не втомлювалась і взуття не спадало. Кросівки і кеди - не змінне взуття.

·        Особливу важливу роль відіграє бейджик  1 вересня і весь перший тиждень навчання. На ньому мають бути зазначені прізвище, ім'я та клас учня. Бейджик допомагає вчителям-предметникам та вихователеві групи продовженого дня швидше запам'ятати учнів. Якщо дитина загубиться, то черговий учитель чи старші учні допоможуть їй повернутися до свого класу.

Спортивна форма

·            Футболка. Купуйте не синтетичну, а виготовлену з натуральних матеріалів.

·        Спортивний костюм. Зверніть увагу, щоб він не був занадто тісним і дитина  могла вільно рухатися.

·        Спортивне взуття із гумовою гнучкою підошвою. Зверніть увагу на шнурки чи липучки. А чи вміє малюк взуватися самостійно?

Форма для уроків хореографії

·        Для хлопчиків. Біла футболка, чорні шорти, чешки або балетки.

·        Для дівчаток. Спортивний купальник (краще із спідничкою) із довгим рукавом, чешки або балетки.

Зошити

·        Купуйте зошити на 12 аркушів, що дозволені для використання в закладах освіти України. Вони повинні бути якісними, з білого, а не сірого паперу, клітинки і лінії мають бути гарно прокреслені, щоб дитина краще бачила рядочки і клітинки, адже це впливатиме на формування її почерку.

·        Зверніть увагу, що у зошитах у косу лінію обов'язково повинна бути додаткова міжрядкова лінія. Її роблять пунктирною чи суцільною.

·        У першому класі знадобляться зошити  у клітинку та косу лінію.

·        Зошити краще зберігати у папці. Вона має бути твердою, щоб зошити не м'ялися. Краще уникати моделей, що закриваються лише за допомогою тонкої резинки, за кілька днів вона розтягнеться і не виконуватиме своєї функції. Перевірте, скільки зошитів у неї вміщується, чи зручно її вкладати у відділення портфеля.

·        У першому класі є обов'язковим використання зошитів з друкованою основою. Вони будуть закуповуватись на клас. Гроші потрібно буде принести на зустріч з вчителями у серпні.

Кольоровий папір

·        Бажано купувати папір формату А4, адже на менших за розміром аркушах може не вміститися певна деталь чи креслення.

·        Краще відразу купувати декілька наборів, тому що спочатку малюк не вміє раціонально використовувати папір і заради невеликої деталі часто псує весь аркуш.

·        Краще купувати набори, що не скріплено металевими скобами, дитині важко їх розкривати, унаслідок чого вона псує аркуші.

·        Візьміть за правило напередодні уроків трудового навчання перевіряти, у якому стані папір і чи потрібно його замінити.

Кольоровий картон

·        Усі попередні рекомендації стосуються і картону (розмір - А4, кількість - декілька наборів, відсутність металевих скоб, щотижнева перевірка стану набору).

·        Картон не повинен бути занадто гладеньким. До нього буде важко приклеювати папір.

·        За бажанням можна купити додатково картон формату А5, адже такі набори мають цікаве і незвичайне розфарбування, дають змогу розвивати творчу фантазію учнів.

Папка для малювання з окремими аркушами

·        Папір має бути білого кольору, гладенький, але не глянцевий, цупкість паперу має бути високою, адже на дуже тонких аркушах дитина не зможе якісно малювати фарбами.

Обкладинки, закладки, підставка для підручників

·        Обкладинки для зошитів кольорові (дві синього кольору та дві червоного кольору) й цупкі. Не забудьте перевірити, щоб вони пасували до зошитів за розміром і зручно надягалися.

·        Обкладинки до зошитів із друкованою основою (прозорі) будете підбирати за розміром зошитів.

·        Обкладинки для підручників. Задля збереження підручників у гарному стані до кінця навчального року можна спочатку обгорнути їх папером чи старими шпалерами, а вже потім надягнути обкладинку, а на ній зазначити назву предмета, щоб дитина не плутала книги.

·        Закладки краще зробити зі стрічки і прикріпити у кінці підручника так, щоб кінчик на декілька сантиметрів виступав зовні. Також можна купити готові картонні закладки, але вони часто випадають і губляться.

·        Підставка для книжок. Головне - це функціональність, а не дизайн. Під час покупки спробуйте поставити на підставку книжку, вона має тримати підручник під зручним кутом і, головне, не падати.

Пенал

·        Часто батьки купують пенали у вигляді замків, машин та інших предметів. Це відволікатиме малюка. Краще купити звичайний, але зручний пенал. Бажано, щоб він не був металевим або пластмасовим (сильно грюкатиме) та не слід брати круглий (падатиме з парти). Купуючи пенал, перевірте, чи в змозі дитина без допомоги дорослого відкрити його і закрити; уникати складних застібок. Декілька відділень допоможуть малюкові краще розмістити необхідні речі у пеналі та витрачати для їх пошуку менше часу.

·        У пеналі мають бути 2 простих олівці, 2 сині ручки, гумка, ножиці, клей-олівець.

Гумка

·        Гумка повинна виконувати свою основну функцію (м'яко та якісно витирати текст, написаний олівцем), а не бути прикрасою. Вона має бути м'якою і зручною. Гумкою на кінчику олівця краще не користуватися.

Олівці

·        Прості олівці бажано купувати м'які, так дитина не сильно напружуватиме руку. Пам'ятайте, що краще придбати відразу пачку (у ній зазвичай 10-12 штук), адже перший час діти часто гублять олівці. Зверніть увагу на звичайну довжину і товщину олівців.

·        Також повинні бути і кольорові олівці. Іноді їх кладуть в окремий пенал (тільки не в круглий і не в металевий) або в окреме відділення великого пеналу. Кількість кольорів для використання щодня - 12. Зверніть увагу, що не обов'язково для цього брати саме 12 олівців, адже існують двоколірні, і 6 таких самих олівців замінять 12 звичайних, а 12 - 24. Для уроків образотворчого мистецтва за бажанням ви можете придбати набори, де кількість є більшою ніж 24, але це не обов'язково.

Ручки

·        Ручка повинна бути легкою (важку дитина втомиться тримати), не товстою, з гумовою поверхнею у місці, за яке її триматиме дитина; звичайної довжини (занадто коротка ручка заважатиме красиво писати), на кінчику ручки не повинно бути зайвих прикрас, адже вони зроблять її важчою і відволікатимуть малюка.

·        Зручну ручку краще добирати шляхом спроб і дослідів. Купіть декілька різних і простежте, якою моделлю дитина легше й охайніше виконує завдання. Зверніть увагу на товщину лінії, яку малює ручка (деяким учням легше використовувати ручки, що проводять тоненьку лінію, а іншим - навпаки; більшість батьків обирає ручки, що проводять лінії середньої товщини).

·        Гелеві ручки теж можна купувати.

·        Ручка має бути синього  (не блакитного) кольору.

Лінійка

·        Лінійка довга для окремих уроків (30 см), лінійка коротка на кожен день (щоб уміщувалась у пеналі), косинець. Краще купувати пластмасову, але не прозору,  лінійку, тому що дерев'яна швидко псується.

Циркуль

·        Купуючи циркуль, зверніть увагу на зручність використання, чи гарно тримається грифель, техніку безпеки.

Ножиці

·        Ножиці мають бути по руці дитини, із заокругленими кінцями, гострі й зручні у використанні.

Клей

·        Клей-олівець (краще купувати якісний, зверніть увагу на запах - він не повинен бути неприємним).

·        Клей ПВА (густий).

·        Пензлик для клею.

Візьміть за правило перед кожним уроком трудового навчання (обов'язково) і один раз на 2-3 дні (бажано) перевіряти, чи гарно відкручується ковпачок. Пам'ятайте, якщо цього не робити, дитина ризикує залишитися на уроці без клею, адже вчитель теж може не відкрити його.

Фарби

·        Акварель. Пам'ятайте, що 6 кольорів замало для фантазії малюка, тому краще купувати набори, де більше кольорів (наприклад 12). Не купуйте неякісних та дешевих, адже вони мають неяскраві кольори і швидко засихають. Краще придбати медові фарби. Без запаху!

·        Гуаш. Має бути за консистенцією, як густа сметана. Ні в якому разі не суха. Перевірте це!

·        Пензлики. Спершу м'які, білячі, із загостреним кінчиком. Вони дають змогу покривати великі площі малюнка і промальовувати кінчиком дрібні деталі. Для того щоб перевірити, наскільки добре пензлик збирається в загострений кінчик, змочіть його водою при покупці. Досить купити декілька пар пензликів різної товщини (з діаметром обойми від приблизно 1 см до 3-5 мм). Згодом ви самі добиратимете пензлики залежно від завдань: круглі або плоскі, м'які або жорсткі...).

Пластилін

·        Пластилін. Зверніть увагу на якість і кольори! Не повинно бути неприємного запаху.

·        Дошка для ліплення не повинна легко вигинатися. Продумайте, як і куди дитина вкладатиме її після використання на уроці. Адже вже після першого використання пластилін на ній залишатиметься.

·        Стеки. Краще, якщо вони лежать не в самій коробці з пластиліном, що обов'язково заважатиме її закривати, а окремо.

·        Вологі серветки. Вони необхідні на уроках образотворчого мистецтва і трудового навчання. Серветки стануть у пригоді, коли у розкладі немає названих предметів, адже ситуації бувають різними, і часто саме вони «рятують» дитину.

У нашій школі працюють групи підготовки дітей до першого класу.  На таких заняттях дошкільнят навчають  умінню розрізняти кольори, давати повні відповіді на запитання. Вчителі працюють з дітьми над розвитком мовлення, логічним мисленням. Знайомлять з  геометричним матеріалом. Навчають складати речення, рахувати предмети, порівнювати їх. Моїм вихованцям особливо подобаються творчі завдання.

Діти з великим задоволенням відвідують заняття в школі.

 


  
  
 
  Інформація про вступ до школи

 
 
Документи, які необхідні для вступу до 1 класу (папка з файлами):

- заява батьків про зарахування дитини в навчальний заклад,
- заява батьків про надання згоди на обробку персональних даних дитини
- копія свідоцтва про народження дитини,
- паспорт одного з батьків,
- медична картка.

 ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ ДЛЯ БАТЬКІВ МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА:

1.Починайте "забувати" про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов'язків. Зробіть це м'яко: "який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд".
2.Визначте загальні інтереси. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри), так і життєві (обговорення сімейних проблем).
3.Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, дайте гроші на хліб і на морозиво, коментуючи суму на той і на інший продукт).
4.Не лайте, а тим більше - не ображайте дитини в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини. На скарги з боку навколишніх, навіть учителя або вихователя, відповідайте: "Спасибі, ми обов'язково поговоримо на цю тему".
5.Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.
6.Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення - запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) - нехай розповість, що більше всього подобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що це вам цікаво.
7.Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не вгасне.
8.Постарайтеся хоч іноді дивитися на світ очима вашої дитини. Бачити світ очима іншого - основа для взаєморозуміння.
9.Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: "Вийде обов'язково, тільки потрібно ще раз спробувати". Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.
10.Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу. Повага до дитини зараз - фундамент шанобливого ставлення до вас тепер і в майбутньому.

 

Важливість підготовки дітей до школи:
Психологічна готовність дитини до школи:
Як допомогти першокласнику адаптуватися до школи:
Облаштовуємо робоче місце школяра:
Якщо дитина вперше відмовляється робити уроки:
Що робити, коли дитина, зовсім не хоче робити уроки:
Як правильно провести канікули і повернутися до буднів: