Розділи сайта
Історія

У кожного,  як  стверджують  древні філософи,  є  два  береги - від  якого людина відпливає, і до якого має причалити.

Першим парусником в житті людини стає рідна школа.

50 років тому в районі Мурів відчалила від берега  і відправилась у далеке плавання  Вінницька середня школа № 29.

50 років - це багато чи мало?

Якщо за історичними вимірами, то це досить коротка відстань. А з погляду життя людини - це значний термін, адже за ним не одне покоління педагогів і учнів, які залишили стіни рідної «альма-матері».

Завдяки силам, енергії, ентузіазму вчителів зі стін школи вийшли майстри своєї справи, прекрасні та талановиті люди, які своєю працею принесли славу рідній 29-ій школі.

Протягом двох перших років існування школи директором був Цендалін Павло Прокопович. Прекрасний адміністратор, організатор, педагог, ентузіаст своєї справи.

Школа та її випускники пам'ятають свого другого директора - Калініна Миколу Степановича, який пройшов тяжкими дорогами війни, був поранений, але завжди залишався серед тих, хто наближав перемогу.

Колектив пам'ятає працю першого директора нової споруди школи по вулиці Київській Зулінського Владислава Степановича, який з гідністю  прийняв естафету керівництва освітянським закладом.

Педагогічний колектив  високо оцінює працю  четвертого директора - Василенко Надії Володимирівни, яка очолювала його з 1982 року по 2005 рік.

За  впровадження нових освітніх педтехнологій, за багаторічну плідну працю в 2000 році    їй присвоєно звання  «Заслужений вчитель України».

Завдяки її старанням у 1997 році школа  стала школою-гуманітарно-естетичним колежем, закладом нового типу.

Над Бугом-рікою - науки фортеця,

Красується школа-колеж.

Танцюють, читають, малюють, співають

І діти й наставники теж.

Естафету  управління навчальним закладом Надія  Володимирівна передала   у надійні руки заступника директора з навчально-виховної роботи із 20-річним стажем Троценко Тамари Дмитрівни, яка очолює навчальний заклад  і сьогодні. За три роки її директорства школа отримала багато гарних  теплих слів, стала   затишною, сучаснішою, закріпила за собою імідж закладу, що працює в інноваційному режимі.

Школа багата своїми традиціями, що були започатковані учнями, вчителями і батьками.

Пам'ять і шана тим вчителям, кого немає з нами поруч, низький уклін вчителям-пенсіонерам, що знаходяться на заслуженому відпочинку, і тим, які працюють у закладі по сьогоднішній день.

У навчальному закладі 14 зразкових кабінетів. Навчання здійснюється  за трьома напрямками:

·        Естетичний

·        Гуманітарний

·        Природничо-математичний

У переліку навчальних дисциплін школи-колежу «Основи музичних знань», «Основи  естетики», «Етика», «Історія музики», «Художня культура», «Народознавство», «Риторика», «Основи хореографії»,

«Від красивого до людяного»... Під таким девізом працюють вчителі закладу,  створюючи  належні умови для духовного становлення  особистості учня, його самореалізації. Різні види мистецтва - ядро і основний засіб естетичного виховання. У школі-колежі учні оволодівають основами народного мистецтва, музики, архітектури, усної народної творчості, національної пісенної і танцювальної культур, побуту, гри на музичних інструментах , формують систему знань про світову художню культуру і мистецтво, розвивають естетичні потреби і почуття, художні здібності і творчу діяльність, готуються будувати власне життя за законами краси.

Школа-колеж керується інтересами та потребами дітей. А за цим - майбутнє  випускників, за цим майбутнє Вінниці та України.

Школа-колеж приймає активну участь у житті міста.

Серед вчителів школи-колежу учасники та переможці конкурсів  «Вчитель року», «Виховник року», «Педагог-організатор організатор дитячого руху», «Ярмарка фахових сподівань.

Учні брали участь   конкурсах «Перлини року», «Всесвітня дитяча конституція», конкурсах малюнків та плакатів,  захисті проекту «Шкільна форма», екологічного проекту «Якщо не ми, то хто».

Вже більше 5 років наш навчальний заклад працює за новітніми технологіями.

Ми опанували інтерактивні технології  навчально-виховного процесу. Вчилися самі і вчили інших.

Наступним цікавим кроком, який ми здійснили,  було опанування проектної технології, яке почалося з  участі вчителів закладу у науково-практичній конференції, що проводилась на базі Київського ліцею міжнародних відносин «Метод проектів: традиції, перспективи, життєві результати».

Якщо це вміють інші, то чому не можемо ми? Чи є сенс працювати у системі проектної технології? Чи цікаво це буде дітям та вчителям? У якому напрямку рухатись далі?

Ці питання постають перед школою, яка шукає нових методичних шляхів у своїй роботі, перед школою, яка хоче відійти від школи навчання за книжкою і шукає засобів розбудити активність  своїх учнів.

          В наш час особливого значення набувають слова М.Монтеня про те, що «мозок, добре влаштований, вартує більше, ніж мозок, добре наповнений».

Саме тому освітній процес зазнав змін. Адже знання - це база, а на перше місце вийшли  вміння та навички.

        Розвиток особистості відбувається тоді, коли створено необмежені можливості діяти і самовдосконалюватися. Отож,  серед інноваційних методик і технологій метод проектів посідає чільне місце, тому увійшов у навчально-виховний   процес школи-колежу.

Сьогодні перед педагогічною громадськістю стоїть  важлива проблема: як зробити процес навчання та виховання школярів цікавим для них і корисним для інтеграції в діючі та прогнозовані соціально-економічні умови.

Відійти від традиціоналізму в навчанні, для якого типовою є пасивність учнів, дозволяє, як показує практика, метод проектів, що наприкінці 90-х років минулого століття наче непомітно, але досить стрімко увійшов у наше життя.

Саме тому учнівські колективи активно працюють у проектній технології і результатом цього  є створення та презентація проектів:

·        «Земля наш спільний дім»

 

·         «Зроби крок у світ своїх прав»

 

·        «Крок за кроком»

 

·        « Єднаймося друзі! Покращимо світ»

 

Родзинками школи-колежу є:

·        Хоровий колектив «Голоси»;

·        Зразковий хореографічний ансамбль «Світанок»

·        Вокальні ансамблі «Роксолана» та «Веселики»

·        Студія поетів-початківців «Зелене гроно»

·        Студія вокального співу

·        Студія сучасного танцю «Фламенко»

·        Ізостудія «Юний художник»

·        Гуртки декоративно-прикладного мистецтва

 

Під крилом Синього Птаха - символу нашого колежу - народжуються і зростають таланти.